Aplicații de editare foto

De foarte multe ori am fost întrebată de către persoane care nu sunt neapărat pasionate de fotografie despre aplicații de editat, care sunt mai bune, ce să le recomand. Bine, mai sunt unii care mă roagă să le editez pozele de facebook că nu se descurcă. Așa că, am zis să trec pe hârtie câteva aplicații, că nu se știe când mai apare un curios.

De când dețin un smartphone și până în acest moment am încercat o sumedenie de aplicații de editare foto, dar, când vine vorba de acest subiect, primul gând se duce către VSCOcam.

VSCOcam este aplicația pe care eu o folosesc cel mai mult, atât pe telefonul mobil, cât și filtrele pentru Lightroom-ul de pe laptop. Este o aplicație de editare și de distribuire a imaginile, în schimb este folosită în mare parte pentru editare. Ca orice altă aplicație de editare, VSCO are, în primul rând, instrumentele clasice de corecturi: luminozitate, expunere, contrast, saturație etc. În al doilea rând, vine cu un pachet gratis de filtre destul de diverse, dar și cu un magazin de unde îți poți achiziționa pachete de filtre la prețuri accesibile. Ca să ajungă preferata mea, VSCO are 2 plusuri față de alte app-uri care pentru mine sunt foarte importante: 1- fotografiile editate îți rămân deschise și îți poți da seama dacă se potrivesc feed-ului tău de instagram sau cum va arăta acesta și, tocmai din acest motiv, vei avea în continuarea imaginea originală (fără editare) chiar dacă o ștergi din galerie (anulând modificările făcute imaginii).

În momentul de față este, de fapt, singura aplicație pe care o am în telefon și pe care o folosesc (less is more), iar filtrele mele preferate sunt A6, HB1&2, M5.

Snapseed este cea de a doua aplicație pe care o recomand și asta doar pentru că la unele lucruri stă mai bine decât cea de mai sus. Sau mai bine zis, are în plus lucruri pe care alții le caută: mai multe filtre gratis, poți adăuga text, îți poți edita fața if you-re a selfie fan, poți șterge elemente din poză etc.

Facetune este aplicația perfectă pentru cei care își fac multe selfie-uri, dar nu numai. Iți poți șterge coșurile, îți faci pielea perfectă, îți pui în evidență ochii, îți albești zâmbetul, tot ce vrei!

Cam astea sunt aplicațiile pe care eu le recomand. Bineînțeles, ele sunt muuuuuult mai multe, aveți de unde alege. Important e să o găsești pe cea perfectă pentru nevoile tale.

Leave a Reply

