3 idei de decorațiuni diy

Nu știu cum sunteți voi, dar eu sunt mereu super încântată de perioada Crăciunului. Ba chiar am fost “acuzată” chiar mai devreme cum că îmi place PREA mult Crăciunul. Dar de ce să nu îmi placă?! Este cea mai magică perioadă a anului. Avem târgurile de Crăciun, orașele sunt luminate cu tot felul de instalații (nu și Feteștiul), mirosul de citrice este peste tot etc.

Îmi place foarte mult să decorez, în general, iar aceasta este perioada când pot să mă manifest. Dau jos cutiile pline de globuri, coronițe, brăduți și nu mă opresc până când nu simt că spațiul e complet. Sunt nerăbdătoare mereu să împodobesc bradul, anul ăsta mă mâncau mâinile de prin noiembrie, dar m-am abținut eroic până în ultima zi a lunii. E drept că am fost mai mult leșinată în ziua respectivă, dar am reușit chiar și așa să-mi fac damblaua și să am bradul gata pe data de 1 decembrie (pe cel mai important, cel mare… am câte un brăduț în fiecare cameră, don’t judge). Și îmi place atât de mult să fac asta încât le împodobesc și altora brazii.

Ca să ajungem în zona diy, eu nu mă simt bine până nu îmi las amprenta pe lucruri, îmi place să intervin, să le modific, ba chiar să le fac eu singură. E drept, pinterest e o sursă foarte bună de inspirație. Anul ăsta am făcut 3 decorațiuni destul de simple, dar care s-au jucat cumva cu nervii mei și care au necesitat mai mult timp decât credeam. Acesta este și motivul pentru care vă povestesc ce și cum am făcut eu, ca să știți exact ce trebuie să faceți.

1- Coroniță din globuri

Poate vi se pare ciudat, dar eu am destul de multe globuri, clasificate pe culori (asta după ce am făcut o razie și am dat o parte din ele): argintiu, alb, auriu și roșu. Ca și anul trecut, am decis să folosim podoabele albe și pe cele argintii, potrivindu-se perfect cu camera noastră în tonuri de negru, gri, argintiu. :)) Pentru că erau gata toți brăduții din casă și mai aveam toate globurile alea în cutii, am început să caut idei de ce pot face cu ele. Am avut mai multe în minte, însă m-am oprit la o coroniță.

Aveți nevoie de globuri multe, o sârmă mai tare, fundiță și muuuultă răbdare. Procesul este foarte simplu, trebuie să bagi toate globurile alese pe sârma respectivă, iar în momentul în care îî dai forma rotundă, grămada de globuri de va așeza singură, nu trebuie să te chinui prea mult. Te întrebi de ce am zis că ai nevoie de multă răbdare dacă e atât de simplu?! Pentru că eu am făcut asta de 3 ori! Prima dată nu mi-a plăcut cum am combinat globurile, a2a oară rămâneam pe sârmă doar ci agățătorile pentru că, din cauza îngrămădirii cădeau toate globurile (geezaz, de câte ori am zis globuri!), iar a3a oară știam exact ce am de făcut. Ca să fiu sigură că toate globurile vor sta la locul lor, am scos la înaintare pistolul de lipit și am fixat foarte bine pe fiecare glob agățătoarea sa. Sigur nu vor mai cădea niciodată! Nu uita ca la final să lași liberă o bucată mai mare de sârmă, cât să îți permită să îi faci agățătoare în funcție de locul unde vrei să o ți.

2 – Ghirlandă CHRISTMAS

Chestia asta o aveam de ceva timp în cap și abia așteptam să vină momentul să o fac. Dacă tot mă gândeam de mult la ea, ați zice că aveam și materialele pregătite…ei bine, nu. Și așa m-am trezit eu că nu găsesc ce-mi trebuie. În primul rând aveți nevoie de o pânză de sac, superbă, perfectă pentru multe proiecte, o aveam în casă. Apoi, îmi plănuisem să fac literele din pâslă, doar că nu am găsit atunci când am vrut. Bine, bine…și eu acum ce fac?! Improvizez. :)) Și-a amintit mama de un video de pe facebook unde se făceau litere cu the great hot glue gun și cu sclipici. Perfect! Ce să vezi, nici asta nu e atât de ușor cum pare pentru că lipiciul se usucă și întărește imediat. Am stricat vreo 2 litere până am găsit o soluție.

În primul rând mi-am desenat literele pe hârtie de copt, ca să le pot dezlipi mai apoi. Vă zic din start că am vrut să fie atât de imperfecte, nu săriți cu critici. După asta, am încins bine de tot o tavă la cuptor. Tava încinsă pusă sub hârtie a ajutat lipiciul să stea cald suficient de mult timp cât să presar sclipiciul roșu peste el. Ba chiar s-a și așezat uniform lipiciul, nu s-au făcut valuri, știți ce vreau să zic? Tot cu același lipici am fixat fiecare literă pe peticul ei de pânză și am îndoit pe spate pentru a le putea băga pe sfoară. And this is it! Mie îmi place super mult cum a ieșit, chiar mai mult îmi place cu glitter decât cu pâslă. Completează perfect decorul din cameră! ❤

3 – Aranjament pentru măsuța de cafea

Ultima “decorațiune” pe care v-o prezint este cea mai simplu de realizat. Pentru acest aranjament aveți nevoie de o tavă, a farfurie, un platou, un bol, o vază, orice doriți voi este bine, niște conuri de brad, felii uscate de citrice și bețe de scorțișoară. Anul trecut le-am pus pe toate grămadă într-un bol transparent de sticlă, dar anul ăsta m-am folosit (Într-un final) de o farfurie întinsă de la ikea. Conurile sunt aduse de la țară în anii trecuți, iar la momentul respectiv le-am ținut în mai multe ape pentru a le curăța și apoi le-am lăsat 2-3 zile pe o tavă ca să se usuce în voie șă să se redeschidă. Dacă nu aveți de unde să le adunați, le găsiți prin magazine, la Jumbo am văzut săculeți destul de mari, de diferite culori și la prețuri foarte bune. Ah, pe unele dintre ele le-am dat cu sclipici argintiu. Shine, shine, shine! :)) Următorul pas, portocaleeeeleee! Astea trebuiesc tăiate felii subțiri, foarte subțiri și ținute ceva timp pe șervețele pentru a absoarbe sucul. Cât despre uscarea lor, aici există 2 variante: băgate la cuptor la temperatură joasă timp de câteva ore sau lăsate pe calorifer o zi. Anul trecut le-am băgat la cuptor, anul ăsta le-am uitat 2 zile pe calorifer și pot spune că s-au uscat mai bine așa, arată și mai bine. Prin urmare, nu voi mai consuma curentul degeaba pentru etapa asta. 😀 Acum că toate sunt pregătite, nu vă mai rămâne decât să le aranjați cum vreți, în ce vreți. Eu am completat farfuria cu 2 crenguțe artificiale și niște biluțe argintii rămase de la un aranjament de anul trecut (bine că le-am păstrat). Mie îmi place simplitatea aranjamentului ăsta, plus că e potrivit pentru toată iarna, ba chiar și pentru toamnă.

Evident că puteți fi inventivi și improviza la fiecare decorațiune după bunul plac. Eu am o grămadă de idei salvate undeva, dar pe care le voi pune în aplicare altă dată. De data asta am vrut să fac ceva cu ce aveam prin casă, dar care să fie de efect. de un viitor Crăciun îmi doresc să împodobesc bradul doar cu ornamente făcute de mine, dar până atunci mă tot inspir.

Leave a Reply

