Brugge

Pentru că am reușit în sfârșit să pun cap la cap filmările din Bruges, a venit momentul să vă zic câteva cuvinte și despre el, să nu vă las doar cu video-ul.

O nouă zi, un nou oraș de luat la pas. Bruges este un oraș destul de mic, în nordul Belgiei, al cărui centru istoric este inclus în Patrimoniul UNESCO. E destul de ușor de ajuns de la un obiectiv turistic la altul, plus că ai ce admira și fotografia pe străzile sale, așa că nu cred că e cazul să te complici cu transportul în comun.

Ca orice oraș belgian, Bruges are și el o Piață Centrală – Grote Markt. Cu ce e ea diferită față de altele?! Este foarte colorată, ba chiar este cea mai colorată din toate cele pe care le-am văzut până acum. Zici că sunt căsuțe din turtă dulce. 😀

Am ajuns aici la sfârșitul plimbării noastre, într-un moment când era destul de aglomerat, așa că nu am zăbovit prea mult și nici măcar poze nu am prea putut face. În centrul pieței se află statuia lui Jan Breydel și a lui Pieter de Coninck.

Tot aici puteți admira și Turnul Belfry, de unde clopotele bat la fiecare 30 de minute. Dacă vă știți într-o formă fizică bună, puteți urca cele 366 de scări și admira panorama orașului din vârful turnului.

O clădire importantă și prima care mi-a atras atenția odată ajunsă în Grote Markt este Tribunalul Provincial – Provinciaal Hof. Superbă!

Rozenhoedkaai este cel mai celebru loc din Bruges, nu cred că poate contrazice cineva. De ce spun asta? Pentru că nu poți ajunge aici și să nu faci o poză, este imposibil. Te provoc să cauți pe fratele google Bruges/Brugge și vei vedea că majoritatea imaginilor care apar sunt făcute aici. Normal că și eu am una!

Dacă ajungi în Bruges este un must să faci un tur cu barca pe canal. Nu am apucat să mergem prea mult când am ieșit din parcare că am și ajuns la pontonul de unde începea turul, așa că ne-am hotărât să facem o plimbare cu barca în ciuda frigului de afară. Biletul costă 8 euro de persoană, iar pentru 30-40 de minute vei admira tot felul de clădiri istorice și locuri pe care nu le poți vedea altfel decât dintr-un astfel de tur. Pe lângă asta mai vezi și foarte multe lebede :)) și cele mai mici și mai joase poduri, atât de mici încât va trebui să te faci ghem când treci cu barca pe sub ele. Ghidul povestește despre toate locațiile interesante, despre istoria clădirilor, toate astea în franceză, germană, flamandă, engleză, de toate pentru toți.

Un alt punct care mi s-a părut interesant este The Beer Wall. După cum bine vă puteți da seama, este vorba despre un perete plin cu bere, aflat la intrarea în 2be – bar, terasă, gift shop. Este o vitrină cât un perete unde sunt expuse foarte, fooooarte multe beri diferite. Îți trebuie ceva timp să stai să le vezi pe toate, dar poate și mai mult îți ia să te hotărăști ce să bei sau ce să cumperi drept suvenir.

Cam astea sunt locurile pe care le-am văzut din Bruges, alături de multe alte străduțe. Evident că sunt o grămadă de muzee și alte locuri care merită vizitate, dar le-am lăsat pentru altă dată. Ideea importantă e că merită vizitat orașul la pas. Deși e mai mic, pot spune că mi-a plăcut mai mult decât Bruxelles, atât cât am văzut.

p.s. mai multe poze găsiți pe instagram la #soopertinathetraveler

Leave a Reply

