Tips & tricks – airshow

Au trecut mai bine de două luni de la ultima postare aici. Tipic. Am început să povestesc despre Bruxelles, dar nu știu dacă vreau să mai public, o să vă zic câte ceva și despre Brugges, dar mai târziu.

Până atunci vreau să vă dau câteva sfaturi pentru atunci când mergeți să vedeți un airshow. Cred că e momentul potrivit acum, având în vedere că sâmbătă este Aeromania, dar vor mai fi și alte astfel de evenimente în lunile următoare.

_DSC0217

  1. Foto: Adrian Dedu

    Foto: Adrian Dedu

    outfit – în primul rând trebuie să vorbim despre cum te îmbraci la un astfel de eveniment. Vară fiind, în principiu va fi cald. Chiar și așa, din experiență își spun, vremea se poate schimba într-o secundă. Din acest motiv, își recomand să te îmbraci lejer, după gusturile tale, dar să mergi pe ideea de straturi. Ce înseamnă asta? Trebuie să fi pregătit pentru orice: caniculă, vânt, ploaie. Imbracă-te de vară, dar ia la tine și o bluză cu mânecă lungă/hanorac, dar și ceva impermeabil (geacă, pelerină) în caz că se lasă și cu stropi. Vă dau exemplu situația de anul trecut: nu se anunțase vreme prea bună, dar în mare parte a fost cald (am stat în maiou), au fost momente când a bătut vântul foarte tare (mi-am pus pe deasupra o cămașă subțire, dar cu mânecă lungă), au fost și momente când a plouat (am fost pregătită cu o geacă de ploaie). Nici anul ăsta vremea nu se anunță foarte bună, deci e mai bine să fim pregătiți pentru orice. Cât despre încălțăminte, orice este comod, e perfect.

  2. accesorii – șapcă/pălărie dacă știți că aveți probleme atunci când stați prea mult în soare; ochelari de soare pentru că nu e ușor să te uiți spre cer într-o zi cu soare.
  3. dacă nu vrei să stai prea mult în picioare, poți să te echipezi și cu o păturică, să nu stai direct pe iarbă.
  4. mâncare – chiar dacă la eveniment vor exista și zone în care se găsesc chestii de mâncat și de băut, te sfătuiesc să iei cu tine apă și snack-urile tale preferate. E bine să ai provizii, poate ești prea departe de zona cu mâncare, poate cozile sunt prea mari sau poate se termină. Eu m-am lovit de problema asta, am rămas fără apă și nu am mai găsit absolut nimic de băut de cumpărat, așa că prefer să fiu pregătită (mă repet, dar asta e realitate, trebuie să te pregătești pt orice).
  5. baterie – asigură-te că ai baterie la telefon, ia-ți și bateria externă cu tine, crede-mă nu vrei să rămâi deconectat. Ultima dată am rămas fără baterie înainte de a începe showul și nu, nu am folosit telefonul mai mult de 5 minute, tocmai pentru a-mi păstra bateria. Ideea e că telefonul meu s-a chinuit atât de mult să prindă semnal, încât a murit repede. Și imaginează-ți cum am stat eu atâtea ore singură, fără să pot lua legătura cu cineva, fără să știu cum mă întorc acasă etc.
  6. cristina georgescu fotograf aeromania photographerși pentru că toate cele de mai sus trebuie să le bagi în ceva, te sfătuiesc să optezi pentru un rucsac/ghiozdan, e mai ușor de cărat.
  7. dacă ai copii, ar fi bine să te pregătești cu dopuri de urechi sau căști antifonice. S-ar putea să îi deranjeze zgomotul puternic al aeronavelor.
  8. știu că e tipic românesc să te înghesui și să dai coate până ajungi în primul rând, dar crede-mă, chiar nu e nevoie. Toată activitatea se desfășoară în aer, adică deasupra ta, deci vezi foarte bine de oriunde. Mai bine stai mai în spate, într-o zonă mai aerisită, nu-ți respiră nimeni în ceafă, nu miroși pe nimeni, nu te atinge nimeni pe unde nu-ți dorești.
  9. nu te concentra prea mult pe fotografiat și postat pe social media, ia o pauză și bucură-te cu adevărat de ce se întâmplă în jurul tău.
  10. fii atent de unde vin avioanele, posibil să nu ai la dispoziție prea mult timp pentru a face fotografia perfectă. În plus, dacă situația îți permite, încearcă să te situezi în așa fel încât să nu ai soarele în față.
  11. când pleci, asigură-te că lași curățenie în urma ta, așa cum ai găsit la venire.
  12. din nou, nu te înghesui să pleci primul, imediat ce s-a terminat. Nu e o întrecere, nu vrei să te îmbulzești, tot acolo ajungi, tot pe acolo ieși și mai târziu.

11219364_1133278020021419_4130265948085298128_n

Acestea fiind zise, sper să vă fie de folos sfaturile mele!

Ediția aniversară 10 ani de AEROMANIA are loc sâmbătă, 2 iulie, la aeroportul tuzla. începând cu ora 14. În caz de condiții meteo nefavorabile, evenimentul va avea loc duminică. Mai multe detalii găsiți pe pagina de facebook a evenimentului.

Dacă vrei să vezi cum a fost în anii trecuți, intră aici și aici.

Leave a Reply

