Maastricht

Încep cu sfârșitul și azi vă povestesc despre plimbarea noastră la Maastricht. Pentru ultima plimbare înainte de a ne întoarce acasă am ales să depășim granița și să vizităm un oraș olandez.

Înainte de a vedea un loc nou, îmi place să mă informez și să aflu câte ceva despre acel oraș/loc. Ce am reținut eu despre Maastricht:

  • este cel mai vechi oraș olandez, numit după fluviul care îl străbată, Maas;
  • Maastricht este, probabil, cel mai belgian oraș din Olanda, fiind situat atât de aproape de Belgia;
  • aici s-a semnat tratatul care stă la baza formării Uniunii Europene;
  • deși este un oraș mic, atrage foarte mulți turiști datorită clădirilor istorice, dar și pentru shopping.

Vizita noastră la Maastricht a fost mai mult o plimbare relaxantă de duminică. Am colindat străzile orașului și ne-am bucurat de ceea ce a fost prima zi cu soare. Am admirat de la depărtare podul St. Servatius care este cunoscut drept cel mai vechi pod din Olanda. Ajunși în Piața Vrijthof am dat de mărețele biserici St. Servatius și St. Janskerk (Sf. Ioan). Tot aici ne-am alăturat mulțimii pentru câteva minute și am asistat la un meci de polo, pentru prima dată (că doar nu vedem așa ceva la noi). La o simplă căutare pe prietenul Google am aflat că am nimerit în ultima zi a acestui important eveniment dedicat celui mai vechi sport cu minge din lume. A fost interesant!

Din Vrijthof am ajuns încet, încet în cea de-a doua piață centrală din Maastricht, Markt. Aici am dat nas în nas cu primăria orașului. Ce e interesant despre eaceastă clădire este faptul că are două scări simetrice, nu de dragul artei, ci pentru că, la un moment dat au existat doi primari care nu ar fi vrut să se întâlnească. Ciudat, dar altfel, este o clădire foarte, foarte frumoasă.

Un obiectiv interesant din Maastricht este librăria Selexyz Dominicanen. Aceasta se află într-o veche biserică, construită în anii 1290. După ce vă alegeți cărțile preferate, puteți să le savurați în cafeneaua care se află acum în locului vechiului cor al bisericii. Recunosc, nu am intrat, mi-a atras atenția de afară și am văzut ce se întâmplă în interior și mi se pare formidabil cum unii știu cum să pună în valoare clădirile pline de istorie, iar noi așteptăm să se prăbușească, să scăpăm de ele. Dar nu mai deschid acum subiectul…

În concluzie, Maastricht este un oraș frumos, liniștit, care ar trebui trecut pe lista cu locuri de văzut dacă ajungeți prin zonă. Pentru o vizită scurtă chiar sunt locuri care merită văzute, mai multe pe lângă ce am enumerat eu.

Vă las cu un scurt video!

Mai multe poze pe instagram la #soopertinathetraveler. Don’t forget to follow me! 😀

Leave a Reply

