Travel essentials: gadgets

Pentru că eu încep să-mi fac bagajele pentru o mică vacanță, m-am gândit că ar fi ideal să fac aici o listă cu gadgeturi esențiale/utile pentru călătorii. Când vine vorba de bagaje eu sunt destul de organizată, chiar dacă uneori le fac fix pe ultima sută de metrii. De fapt, cred că atunci când îmi fac bagajul în ultimul moment îl fac mai bine decât atunci când am mai mult timp la dispoziție pentru asta. Sunt momente când, deși știu de mult că urmează să plec undeva și tot timpul din lume pentru a îmi pregăti bagajele, tot uit ceva. Și pentru asta am găsit o foarte simplă rezolvare: LISTELE!

Cea mai bună metodă pentru a nu uita lucruri este să îți faci listă cu toate cele necesare. Fiind o mare fană a agendelor, mi-am făcut una specială pentru travel. Este o agendă mică, cam cât un A6, pentru a nu ocupa mult spațiu în geantă/rucsac, în care îmi scriu tot felul de informații necesare legate de locurile sau obiectivele turistice pe care urmează să le vizitez. Ei bine, printre altele, în agenda asta mi-am făcut și niște liste cu lucrurile esențiale în orice călătorie, împărțite pe categorii.

Pe lista mea de gadgeturi se găsesc cele de mai jos, lucruri pe care eu le consider esențiale nevoilor mele.

1. Telefonul – E cap de listă pentru ca nu ies din casă fără el. Cu el ești conectat pe toate rețelele de socializare, îți salvezi în el documente/informații utile, îți este cel mai la îndemână aparat foto pentru că îl scoți mai repde din buzunar decât camera foto din geantă (și până îți faci setările posibil să-ți pierzi subiectul), dar îl folosești și ca GPS.

2. Aparatul foto – În ciuda faptului că fotografiez destul de mult și cu telefonul, nu pot pleca într-un loc nou fără aparat. E drept că nu am nici un telefon cu o cameră foto impresionantă. E decentă, dar dacă vreau fotografii de calitate folosesc aparatul.

2.1. Dacă ești posesorul unui DSLR, te sfătuiesc să nu cari cu tine toată colecția ta de obiective. Te duci în vacanță ca să te relaxezi, nu să îți omorui timpul cărând după tine n kg de echipament inutil pe care nu il vei utiliza. Ideal este să alegi un singur obiectiv pe care să îl poți folosi în multe situații. Iar dacă nu ai un DSLR, nu te întrista, există tot felul de aparate foto compacte care își fac treaba foarte bine. *asta vă zic din experiență, mi s-a întâmplat să nu scot apartul din bagaj pentru că efectiv nu aveam chef să car greutatea aia după mine*

3. Carduri de memorie – dacă atunci când te apuci de fotografiat nu te mai oprești, atunci clar ai nevoie de astea. Cât mai multe și cu câți mai mulți giga!!!

4. Căști – Drumurile sunt lungi, iar timpul trece mai repede când asculți muzica ta preferată, așă că ai nevoie și de niște căști. Eu nu pot fără muzică, viața e tristă. Fie că e vorba de un drum de o oră, de 5 ore sau de 9 ore, eu trebuie să ascult melodiile preferate. Din nou, pentru a nu îmi îngreuna și mai tare rucsacul prefer căștile de tipul in-ear. Am devenit expertă și la descurcarea firului.

5. Baterie externă – ăsta este probabil cel mai necesar lucru care lipsește din viața mea. Doamne, doamne! De câte ori am avut eu nevoie de o baterie externă, nici nu mai țin minteeeeeeeeeeee. Tot timpul rămân fără baterie la telefon, dar TOT TIMPUL. Băi și e super nașpa. Câteva exemple de situații ar fi instameet-urile. Dăi cu poze de mama focului, editezi și tu 2-3, apuci să pui una pe instagram și aia a fost, moare telefonul. Par example, la Aeromania 2015, am rămas fără baterie înainte să înceapă spectacolul. Am fost calculată, nu am ascultat muzica, nu am stat pe facebook, nu am folosit telefonul pe drum până acolo tocmai ca să nu rămân fără baterie. Ajung, fac maxim 10 poze, pun una pe instagram, mă chinui că nu am semnal, el se chinuie să prindă semnal și uite așa mi-a murit iar bateria. Eram singură, nimeni nu putea să dea de mine, eu nu puteam să dau de nimeni, nu aveam cu ce să plec de acolo când se termina, era totul minunat, vă dați seama! Pe scurt asta e viața mea, fără baterie când e nevoia mai mare. Nici nu vreau să mă gândesc acum că plec și trebuie să am mare grijă. Bateria externă e pentru mine un lucru pe care trebuie să îl achiziționez NEAPĂRAT!

6. Aparat foto pe film – Îmi place să fotografiez pe film. E interesant să aștepți până când developezi filmul ca să vezi ce a ieșit. Aparatele foto de unică folosință mi se par potrivite pentru vacanțe.

7. Selfie-stick – Eu nu am nimic împotriva selfie-urilor, nu le condamn. Cum eu nu apar niciodată în poze sau dacă îmi face cineva o poză e posibil să nu îmi placă cum am ieșit sau cum a încadrat, selfie-stick-ul mi se pare un accesoriu util. Tu îți știi unghiul din care ieși bine, iar cu ajutorul lui reușești să surprinzi și ce este în jurul tău, să ai și tu poze de vacanță, să se vadă pe unde ai fost. Plus de asta, este util și atunci când vrei să faci poză unui obiectiv turistic sau să filmezi ceva, iar în fața ta sunt foarte mulți oameni.

8. Încărcătoare – Dacă pleci fără ele ai cam pus-o. Ai grijă să iei încărcător pentru tot ce ai nevoie: telefon, aparat foto, laptop, tabletă etc.

9. Laptop – Pentru mulți probabil este cap de listă, pentru mine nu. Este o greutate în plus, așa că nu îl iau decât dacă este ABSOLUT necesar.

Cam asta este lista mea după care mă ghidez atunci când îmi fac bagajele. Evident că nu iau toate astea cu mine mereu. Adaptez necesarele în funcție de unde merg și de ce voi face acolo.

Sper să vă ajute sau să vă inspire data viitoare când călătoriți. 😀

*potrivit pentru călătorii este și un Kindle. Mie nu îmi place să citesc când sunt pe drum și prefer oricum cărțile fizice.

**dacă mergeți într-o țară cu prize diferite de ale noastre, atunci nu uitați de adaptorul pentru priză.

***dacă aveți alte lucruri de adăugat pe listă, let me know.

Leave a Reply

