AEROMANIA – Interviu cu Cristina Mitchievici

Cred că nu mai e o noutate pentru nimeni faptul că sâmbătă, 4 iulie, a avut loc Aeromania, eveniment de aviație organizat de către Regional Air Services – Aeroport Internațional Tuzla.

_DSC0165

Deși se anunțaseră super ploi, era și cod galben, eu m-am încăpățânat să fiu prezentă, spre surprinderea unora care mă considerau mai mult sau mai puțin nebună. E adevărat că a picurat 5-10 minute și că cerul a fost mai tot timpul întunecat, dar mie și celorlalți cca. 15.000 de nebuni nu ne-a părut rău că am fost prezenți. A fost MAGIC! Fără exagerare!

_DSC0217

Încă de când am ajuns am observat câteva modificări față de ediția de anul trecut, în bine, normal. În primul rând, am remarcat părcările foarte mari și totuși neîncăpătoare, asta pentru că tot mai multă lume este interesată de eveniment, numarul spectatorilor crescând considerabil de la an la an. Un alt plus a fost spațiul mult mai bine organizat, zona VIP, spațiul de joacă pentru copiii (un mare plus pentru asta), expoziția de mașini de epocă etc.

10984156_811102195686280_6138207982397817645_n

foto: Răzvan Negrea

Și, pentru că nu vreau să vă plictisesc cu poveștile mele, dar și pentru că s-a scris foarte mult despre programul și invitații evenimentului, m-am gândit că ar fi mai bine să intrăm puțin în culisele Aeromania și să înțelegem (măcar puțin) cât de greu este să pui la punct un eveniment de un așa nivel. Așadar, i-am pus câteva întrebări Cristinei Mitchievici – Commercial Manager, cea fără de care Aeromania nu s-ar întâmpla.

 

A mai trecut o ediție, felicitări! A câta a fost?

A noua.

Cum v-a venit ideea orgănizării acestui eveniment (singurul din zona asta)?

Nu suntem „părinții” ideii de airshow, suntem doar printre puținii care se încumetă la o astfel de muncă. În mod normal, fiecare aerodrom și aeroport ar trebui să organizeze cel puțin un miting aerian pe an și fiecare operator aerian să participe la câteva parade sau demonstrații . Așa se întâmplă în străinătate – unde aviația generală este cu adevărat susținută de politicile publice, unde oamenii au preocupări mai serioase și preferă airshowurile cluburilor, shaormwei și hamsiei, unde există legi ale sponsorizării mult mai bune și unde presa iubește mai mult performanța decât scandalul. Având în vedere că „înotam împotriva curentului”, suntem extrem de mândri de succesul de piață pe care îl avem și totodată extrem de fericiți pentru potențialul de creștere al acestui eveniment. Intuim un potențial uriaș. Anul acesta am avut 15.500 de oameni la miting la Aeroportul Tuzla în condițiile în care meteorologii emiseseră un cod galben de furtuni și a plouat torențial cu doar câteva ore înainte. Anul viitor ne dorim să atragem 20.ooo de oameni.

Dar este important să știți că noi nu suntem doar organizatorii Aeromaniei, ci și participanți la alte evenimente de aviație – de toate felurile – și chiar consultanți pe probleme de aviație.

Ne interesează să păstrăm un nivel ridicat de performanță și, din acest motiv, rămânem conectați la tot ce se întâmplă în domeniu – în România și în străinătate.

_DSC0424

De ce AEROMANIA și nu altfel?

Pentru că România are o frumoasă tradiție în aviație și pentru că atunci când ne prezentăm străinilor o facem cu mândrie. Pentru că piloții, dispecerii, mecanicii, inginerii și controlorii noștri de trafic nu sunt cu nimic mai prejos decât cei mai bine pregătiți colegi de-ai noștri din străinătate și ne place să creăm ocazii să le arătăm asta. Regional Air Services este – aeroport Tuzla este cea mai performantă și mai complexă companie de aviație generală din România și acest lucru își pune amprenta pe toate livrabilele sale: de la airshowuri la zboruri charter, transport aerian peste mare sau școala de zbor.

Îmi imaginez că este destul de greu să puneți la punct un eveniment atât de mare…Care sunt etapele organizării și de când începeți să lucrați pentru o nouă ediție?

11393684_1597639857158160_4141179675840775036_oOrganizarea începe cu minimum 8 luni înainte, iar prima etapă este identificarea piloților de acrobație: majoritatea au agenda plină weekend de weekend pentru doi ani în avans și trebuie să găsești ziua din vară în care sunt disponibili cei mai mulți piloți dintre cei care îți sunt pe plac. După care creionezi bugetul – care se revizuiește, desigur, până în ziua showului, cauți sponsori și parteneri media, începi promovarea – treptat, cu teasinguri, identifici partenerii de organizare și atragi participanții din afara aviației. Nu știu cum sună lucrurile acestea, probabil simplu, dar în realitate este o muncă uriașă. Puteți să vă imaginați doar o mică parte din ea pornind de la faptul că fiecare siglă care apare pe afiș este “timbrul” unui contract cu zeci de pagini de obligații reciproce. În preajma evenimentului munca se concentrează și pe aspectele logistice care, și ele, sunt foarte complicate.

Cum vă alegeți invitații?

În alegerea piloților acrobați care participă la airshow, pentru noi sunt determinante trei aspecte: efectul pe care îl au asupra publicului, seriozitatea și profesionalismul cu care tratează ideea de airshow și modul de a comunica – atât cu presa, cât și cu organizatorii.

_DSC0497

Evenimentul este din ce în ce mai popular, vine din ce în ce mai multă lume. Este asta o problemă? (știu că e de bine faptul că lumea e interesată, dar aglomerația poate avea dezavantajele ei)

Este o problemă plăcută și gestionabilă. Ne place foarte mult problema asta. Știm exact ce avem de făcut pentru a nu mai exista nicio imperfecțiune pe viitor.

În plus, la rezolvarea ei participă chiar oamenii care vin la airshow: noi nu avem un public oarecare, ci oameni decenți, inteligenți, frumoși. Se vede asta în modul civilizat, disciplinat în care își parchează mașinile, în ordinea pe care o respectă, în felul în care încearcă să ajute și în care observă ce se întâmplă și trăiesc această experiență: mulți vin cu familiile – și este o plăcere să îi vezi cum stau la măsuțe sau pe iarbă și explică celor mai mici spectacolul.

Pentru a alunga monotonia, am organizat, oricum, mai multe puncte de atracție – nu doar în aer, ci și la sol: am adus mașinile de epocă, standuri de aviație, am amenajat spațiu de joacă pentru copii – unul de bun gust, cu temă aviatică – unde am oranizat concursuri de zmee, de avioane de hârtie, totul sub supravegherea unui personal specializat, am creat food court și spații amenajate cu flori, fructe și umbreluțe. Iar anul viitor, oferta va fi, desigur, și mai interesantă.  

_DSC0642

V-ați gândit ca, pe viitor, AEROMANIA să fie un eveniment numai pe bază de bilet? Se va renunța vreodată la intrarea liberă?

Da, dar într-o perspectivă de timp mai îndepărtată. Piața nu este încă pregătită pentru așa ceva, și, din acest motiv, vom păstra sistemul mixt: bilete pentru zona VIP și intrare liberă pentru restul publicului. În fond, obiectivul nostru este promovarea aviației generale și este important ca toată lumea – chiar și cei care nu au bani, dar sunt pasionați de zbor – să poată avea acces la spectacol.

Să ai în fiecare an un show diferit este o provocare, cum faceți să veniți mereu cu ceva nou?

Cel mai greu este să păstrezi operațiunile la un nivel ridicat de siguranță, să ai fonduri și să atragi parteneri de organizare mari – pe cei care contează. Ideile vin pe parcurs, este firesc să evoluezi, nu aici este efortul deosebit.

_DSC9898

Anul acesta am remarcat parteneriatul cu PrimaTv, am văzut de multe ori reclamă la tv. Vă este greu să vă găsiți sponsori/parteneri? Aveți susținerea dorită, necesară? S-ar putea face mai mult în privința asta?

Toate televiziunile sunt interesate de airshow și, în genere, de toate activitățile neconvenționale pe care le organizăm la aeroportul Tuzla. Din punctul acesta de vedere, nu este greu. Ceea ce este greu în relația cu media este să alegi acei parteneri care te promovează cât mai mult înainte de eveniment, care îți oferă cele mai multe vedete și care au cea mai mare flexibilitate și cea mai bună înțelegere a fenomenului. Nu este o reușită în sine faptul că Aeromania apare la știri după ce s-a încheiat, este o reușită să apară cât mai mult înainte – pentru că acest lucru atrage public.

Prima Tv este un partener serios – ne-a fost drag să lucrăm cu ei – au o echipă tânără și performanța și profilul televiziunii este unul foarte bun, non-kitsch și ne-litigios. A fost exact ce am avut nevoie anul acesta și ne gândim foarte serios să lucrăm cu Prima Tv și anii viitori.

_DSC0770-2

Să ne pregătim pentru 2016? AEROMANIA continuă?!

Bineînțeles! Deja ne preocupă câteva idei noi!

Chiar dacă am fost doar la 2 ediții, de fiecare dată m-am simțit foarte bine la Aeromania, așa că deja sunt curioasă cum o să fie în 2016! Plus, am fost super încântată să găsesc la expoziția de mașini și 2 Dacii pe care normal că le-am pozat pentru #colectiadedacii. 😀 Anyone else?!

p.s. Mai multe fotografii aici.

_DSC9826

Advertisements

4 thoughts on “AEROMANIA – Interviu cu Cristina Mitchievici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s