Cupa Carnaval 2015

Weekendul acesta a avut loc Ediția Jubiliară: Romsilva – 25 de ani de la înființare a Cupei Carnaval, la Herghelia Jegălia. Acum, când eu scriu, concursul încă de desfășoară.

cc2015 (10)

Habar nu aveam că se organizează concursuri aici și, deși am aflat în ultimul moment, nu aveam cum să ratez evenimentul. Mai ales că de mult așteptam o ocazie ca să văd mai departe de porțile hergheliei pe lângă care am trecut de mult prea multe ori.

cc2015 (1) cc2015 (2)

Herghelia Jegălia este situată în comuna Perișoru, județul Călărași, pe drumul vechi spre mare. A fist înființată în anul 1921, având ca scop depozitarea de cabaline din rasele Pur Sânge Arab și Pur Sânge Englez pentru nevoile armatei. După desființarea din 1953, herghelia a fost reînființată 6 ani mai târziu ca depozit pentru armăsari. Începând cu anul 2002, Herghelia Jegălia este administrată de Regia Națională a Pădurilor.

cc2015 (3)

Acum, herghelia este destinată creșterii materialului genetic pentru rasele Cal de Sport Românesc (rasă frormată la Herghelia Sâmbăta de Jos și destinată concursurilor cu obstacole), Semigreul Românesc (rasă de tracțiune intermediară, formată prin încrucișarea cailor din rasele Ardenez, Lipitan, Trapaș cu iepe locale, ialomițene) și Trapașul Românesc (rasă destinată trapului de viteză). Un alt obiectiv important este promovarea cailor de rasă prin intermediul sportului ecvestru.

cc2015 (4)Tocmai din acest motiv se desfășoară aici și Concursul “Cupa Carnaval”. Cupa Carnaval este un concurs de sărituri peste obstacole, cu probe pentru copii, juniori și debutanți, dar și pentru seniori. Numele concursului vine de la un armăsar care purta numele Carnaval și care s-a născut și a murit la Herghelia Jegălia. Carnaval, un exemplar unic și printre cele mai reușite de Cal de Sport Românesc, a participat la Jocurile Olimpice de la Atena din 2004, alături de Viorel Bubău. Chiar dacă nu a reușit să termine cursa, participarea lui Carnaval la Jocurile Olimpice a fost importantă pentru țara noastră, având în vedere eforturile făcute pentru a ajunge acolo, dar și faptul că ultima participare a unui cal Românesc la olimpiadă avusese loc în anul 1980.

Eu am fost prezentă doar în prima zi de concurs și mă bucur că nu am ratat ocazia pentru că mi-a făcut plăcere să urmăresc un sport cu o eleganță aparte. M-a captat imediat, m-am prins repede despre ce e vorba în sportul ăsta și chiar am avut favoriți. M-au impresionat unii concurenți, mai ales copiii foarte mici. E drept, au fost și momente când mi-a stat inima în loc în timpul unor incidente.

cc2015 (9)

Am mai tăiat un lucru de pe bucket list. 😀

Mai multe imagini aici: facebook.

Leave a Reply

