Dragă hater,

Învață să ignori lucrurile care nu îți convin. Uneori e mai bine așa. E imposibil ca toată lumea să aibă fix aceleași păreri și să fie de acord în toate privințele.

Trăim într-o lume în care rețelele de socializare fac parte din viața noastră, sunt parte din noi. Majoritatea oamenilor au cont pe cel puțin o rețea de socializare unde postează lucruri care le plac, își dau cu părerea despre una, despre alta, își exprimă trăirile, fericirea sau supărările. E dreptul lui, al fiecăruia, e profilul lui.

E normal să nu fii de acord cu el tot timpul. E normal să nu îl înțelegi uneori. Dar nici nu ești obligat să faci asta, nu ești obligat să îl urmărești. Ești liber să îți alegi ‘prietenii’, să alegi cui dai follow sau postările cui vrei să le vezi în news feed. Nu trebuie să fii mereu Gică Contra și să comentezi aiurea de fiecare dată când nu îți convine ceva. Nu e ok să faci comentarii răutăcioase și să jignești pe cineva doar pentru că nu sunteți pe aceeași lungime de undă, nu aveți aceleași preferințe într-un anumit domeniu.

În loc să te bagi mereu în seamă și să deranjezi persoana respectivă, riscând să dai naștere unui conflict care nu e necesar, ai putea să ignori. Pur și simplu ignoră postările care nu îți plac, filtrează-ți ‘prietenii’. Iar dacă nu vrei să ștergi pe cineva din listă pentru că ești obligat de anumite circumstanțe să îl ai acolo, aduți aminte că ai opțiunea să îi dai unfollow și atunci nu te vei mai împiedica de postările sale în news feed. E simplu. Și e mai bine pentru tine. Nu cred că îți face o plăcere nebună să intri în polemici mereu, să fii oaia neagră, să fii ăla care strică mereu vibe-ul cuiva. Știm amândoi că nu ai un suflet rău. Doar te mănâncă degetele pe tastatură.

Eu, cel puțin, asa fac. Nu aș avea nimic de câștigat dacă aș comenta mereu doar ca să nu tac. Nu am niciun motiv să te fac să gândești ca mine. E absurd și mi-aș pierde timpul. Eu am trecut cu vederea de fiecare dată când vedeam atitudinea asta a ta și m-am abținut. M-am abținut până acum, când nu am mai putut să tac. De ce acum?! Pentru că acum m-ai deranjat cel mai tare!

_P4A0203

foto: Catalin Georgescu

Știm cu toții că Simona Halep a câștigat aseară turneul Indian Wells. Evident că toată seara facebook-ul a fost plin de statusuri pentru Simona. Toată lumea era alături de ea, toți am stat cu sufletul la gură până la ultima minge a meciului. Ne-am liniștit apoi și ne-am bucurat pentru victoria ei. Mi-am ‘publicat’ și eu bucuria, asa cum fac de fiecare dată când câștigă un meci important. În restul timpului mă bucur în privat, nu o fac public. Mai țin și pentru mine. (să nu cumva să te deranjez prea des)

Ei bine, era de așteptat ca și acum să își facă simțită prezența ‘haterii’. Am văzut aseară tot felul de comentarii urâte la adresa Simonei, dar și la adresa susținătorilor ei. Unii au comentat că a caștigat Indian Wells doar pentru că s-a retras Serena, alții au fost de părere că nu e necesar să ne bucurăm pentru că nu a fost unul dintre cele mai bune meciuri ale ei. Au fost destul de mulți și cei care ne-au sugerat să ne manifestăm bucuria pe pagina ei oficială, ca doar d-aia o are. Păi bine, nu mai am voie să mă bucur pe profilul meu?! Nu asta e ideea unui profil personal?! Și dacă mă bucur pe o pagină, nu o să vezi oricum mesajul meu?! Sau nu o să te mai deranjeze atât de mult???

Nu am putut să trec cu vederea de data asta. Să fii susținătorul cuiva înseamnă să fii alături de el in orice situatie, nu să îl lauzi doar atunci când îți convine rezultatul. Chiar dacă a fost un meci greu, chiar dacă nu a fost la fel de în formă ca altă dată, chiar dacă a câștigat cu greu bătălia pentru titlu, asta nu reduce importanța reușitei sale. E important și de apreciat modul în care a luptat pentru fiecare punct și a reușit să se concentreze și să câștige cel mai important turneu din cariera sa, de până acum! Pentru asta o admir.

Am început să urmăresc turneele de tenis prin generală. Cred că era perioada dupa operația de apendicită, când stăteam numai în casă și văzusem deja tot ce puteam vedea la televizor. Filme, emisiuni, desene. Tot schimbând canalele am dat de un meci de tenis care mi-a captat imediat atenția. Știu sigur că juca Federer. Favoritul meu all the time. De atunci, tenisul este sportul meu favorit. Am preferați atât la băieți, cât și la fete. Simona este clar preferata mea. În primul rând pentru că este româncă, normal. Mi-a dat un motiv în plus să mă mândresc cu naționalitatea mea. În al doilea rând pentru stilul ei de joc, pentru ascensiunea pe care a avut-o într-un timp destul de scurt. Și nu în ultimul rând, pentru felul ei de a fi, ca om.

Nu o condamn pentru nimic, cu toții avem zile mai proaste. Da, mă oftic atunci când face o greșeală neforțată. Dar greșelile și meciurile pierdute nu-mi schimbă părerile și preferințele.

haisimona

foto: Catalin Georgescu

Eu nu sunt ca tine, cel care își laudă echipa/sportivul preferat atunci când excelează și îl înjură ca la ușa cortului atunci când pierde! Lasă-mă să mă manifest așa cum știu eu, unde și când vreau eu! Ignoră-mă!

2 thoughts on “Dragă hater,

  1. - says:

    Singularul de la “mingi” este “minge”. E un pic contradictorie opinia-ti. Justifici prin varietate comportamentala numai ce iti atenueaza tie circumstantele, dar nu si “hatereala” care te-a deranjat.
    Fiecare are manifestare unica intr-adevar. Dar iti invalidezi opinia cand ajungi la “eu fac ce vreau pentru ca asa vreau, iar tu nu ai voie la opinie tot pentru ca asa vreau eu”. Se spune ca inteleptul cedeaza primul. Deci din punctul meu de vedere alta e atitudinea ca sa-i inveti minte pe nemernici. Forta Simona!

    • Cristina says:

      Multumesc ca mi-ai atras atentia asupra greselii gramaticale. Rezolvat.
      Imi pare rau daca asta ai inteles sau asta se intelege din ce am zis. Fiecare e liber sa faca ce vrea si sa posteze ce vrea pe profilul lui, asta e clar. Problema mea este legata de cei care vin pe profilul meu si imi spun ce sa fac si cum sa gandesc. Asta nu mi se pare ok. Si aici ma refer la cei care fac asta constant, cautand scandal sau doar pentru ca au ceva cu o persoana anume. Am vazut multe situatii de genul asta, persoane a caror principala activitate este sa fie ‘hateri’. 🙂
      Sper ca m-am facut inteleasa.

Leave a Reply

