Fotogeografica 2015

Nu stiu despre voi, dar eu nu pot spune ca sunt o impatimita a concursurilor de fotografie. A concursurilor in general. Asta, cel mai probabil, pentru ca m-am lecuit. Mi-a ajuns cu toate concursurile astea bazate pe like-uri/voturi. E clar ca atunci nu conteaza cat esti tu de bun, ci cat de multi prieteni ai si cat de insistent si convingator poti fi. Sau cat de priceput esti in a trisa prin diferite metode de pacali platforma. Se transforma totul intr-un concurs de dibacitate si talent. Nici nu pot spune de cate ori am vazut ca premiul a fost acordat unor poze jalnice, pentru ca aveau o gramada de voturi, cand in galerie vedeam destul de multe fotografii foarte bune care meritau sa fie pe podium. Si asta se intampla chiar si atunci cand, pe langa numarul de like-uri/voturi, conteaza si parerea juriului. Acum eu nu stiu ce face juriul respectiv, ca nu se vede. Probabil e mai usor sa vezi care sunt cele mai votate imagini si sa desemnezi niste castigatori, ca sa scapi si de treaba asta. Poate la un moment dat se plictisesc sa se uite la toate fotografiile pentru ca sunt foarte multe.

Habar nu am. Nu inteleg ‘procedura’, motiv pentru care prefer sa nu mai particip la astfel de concursuri. Nu ca as avea pretentia sa castig eu ceva, ci pentru ca mi se par inutile, o pierdere de timp.

Ei bine, in ciuda ideilor si conceptiilor mele, anul trecut pe vremea asta eram intr-un mood in care participam la orice concurs imi ‘pica in maini’. Nici nu stateam pe ganduri daca are sens sa particip, daca am cu ce, daca se merita. Nu, eu ma inscriam in secunda 2, inconstient mai mult. Asa ajunsesem sa am pe desktop cateva post it-uri cu concursurile la care participam si data la care se dadeau rezultatele, pentru ca efectiv nu le mai puteam tine minte.

Printre multe concursuri banale, am dat si de cel pentru un loc in TFB8 (de unde m-am intors cu o gramada de amintiri frumoase si cateva povesti), dar si de Fotogeografica, un concurs unde castigatorii sunt alesi in urma jurizarii fotografiilor de catre un juriu de specialitate. Desi stiam ca este imposibil sa urc pe podium, am zis ca nu am nimic de pierdut daca particip. Nu la acest concurs. Si am avut dreptate. Mare mi-a fost surprinderea in seara vernisajului, cand admiram toate fotografiile expuse, sa dau nas in nas cu una din cele inscrise de mine. Nu-mi venea sa cred ca e acolo. Era prima mea fotografie expusa vreodata undeva. Sunt sigura ca acum mormai ceva si ti se pare banal, dar pentru mine a fost un moment important, de tinut minte.

A trecut un an de atunci si uite ca s-a dat startul inscrierilor la Salonul National de Fotografie “Fotogeografica 2015” – editia aXIX-a.

fotogeografica

Ce trebuie sa stii este ca te poti inscrie la cele doua sectiuni – peisaj natural si wildlife- pana pe data de 20 martie, asta daca ai intre 14 si 35 de ani. Daca nu, te poti consola la vernisajul care va avea loc pe data de 24 aprilie, la Muzeul de Istorie a Municipiului Bucuresti (Palatul Sutu).

Juriul este format din Cristian Lascu, Petrisor Iordan, Alex Axon, Silviu Matei si, nu in ultimul rand, Alin Popescu.

Regulamentul concursului si alte detalii gasesti pe site-ul Fotogeografica.

Leave a Reply

