La mulți ani, România mea!

_DSC5542Desi s-a nascut acum 96 de ani, de doar 24 Romania isi serbeaza ziua de nastere pe data de 1 Decembrie. Imi aduc aminte ca in fiecare an stateam in fata televizorului si urmaream parada militara de la Bucuresti si mi se parea ceva wow. Ceva magic, ceva cu totul special. Si asa si e. Ziua Nationala a Romaniei este cea mai importanta zi din fiecare an.

2

31 Decembrie e acea zi in care toti isi iubesc tara, toti sunt adevarati patrioti, asculta imnul Romaniei (sau cel putin il posteaza pe facebook ca sa dea bine), toti mananca mancare traditional romaneasca (ba acasa, ba un check-in la un celebru restaurant cu specific romanesc, ba in locurile unde se mananca gratis fasole cu ciolan-cel mai plauzibil) etc. Nimeni nu mai vrea sa plece in tari straine. Nu azi.

Azi e ok sa te imbraci in costum popular si sa porti in piept tricolorul. In restul zilelor nu. In restul zilelor esti un ciudat care te imbraci prea ca la tara. De fiecare data cand port ie lumea de pe strada se uita la mine ca la masini straine. Daca as iesi din casa cu un sac pe mine probabil ca nu ar fi atat de socati. Sau poate daca ar vedea un chinez imbracat in ie nu ar fi atat de socati. Dar sa vezi un roman purtand bluza romaneasca cu mandrie, e de-a dreptul socant, senzational, de neimaginat! Da, eu iubesc IA si o pretuiesc si o port destul de fiecare data cand mi se pune mie pata. De fapt as purta ie in fiecare zi daca as putea si daca as avea mai mult de una singura. Mai ales vara, cand te topesti de-a dreptul si ia este cea mai lejera si mai racoroasa bluza. Atunci abuzez de ea. 🙂

De altfel, in cateva pozele de pe instagram, apare destul de des un snur cu tricolor. (abuzez si de el, ce sa fac) Am fost intrebata de mai multe ori daca cumva il am de la marsul pentru Basarabia, care a avut loc acum cateva saptamani. A fost o pura intamplare faptul ca am postat o imagine in care apare si el fix in ziua in care avea loc marsul. (sau ziua de dinainte de mars ori dupa, nu mai stiu exact) Snurul il am din liceu, de la un proiect, si il port de mult timp legat geanta foto. Il mai iau de acolo pt cate o poza ceva.

Revenind la sarbatoarea de azi… mereu mi-am dorit sa merg la parada de la Bucuresti, dar pana acum nu am ajuns. Nici macar in anii in care mi-am petrecut ziua de 1 Decembrie in capitala. Mereu aveam altceva de facut sau era prea frig si preferam sa stau in casa, la caldurica. Comoditate.

Anul asta, fiind la Fetesti, mi s-a pus pata si am zis ca trebuie sa merg si sa vad ce se intampla aici, fara nicio scuza. Mai ales ca nu am mai fost de mult timp prezenta la sarbatoarea asta, cred ca din 2009, daca nu chiar 2008. Mult oricum. Atat de mult incat nici nu imi mai aduceam aminte la ce ora incepe de obicei si nici macar ce se intampla, care e programul. Si, desi e un oras mic, m-am chinuit o saptamana sa aflu ora inceperii…nimeni nu stia. (si am intrebat destule persoane)

In orice caz, am reusit sa aflu ca incepe pe la 11. (eu m-as fi dus pe la 9, credeam ca sunt mai matinali) Am infruntat raceala si gerul de afara si am fost acolo, la monument. De cum m-am apropiat de locul cu pricina, am fost uimita de cat de multa lume venise. De obicei, din cate imi aminteam eu, oamenii nu erau asa interesati, publicul nu era asa numeros. S-a cantat, s-a dansat, s-au depus coroane de flori la Monumentul Eroilor, iar totul s-a terminat cu o defilare militara pe strada Calarasi. Toata treaba asta a durat cca. o ora si jumatate, din nou, mai mult decat ma asteptam. Nu m-am agitat foarte mult sa fotografiez, insa mi-a placut ce am vazut si nu mi-a parut rau ca am degerat.

Mai mult decat mine si decat oricine altcineva, s-au bucurat copii prezenti. Si nu au fost putini.

26

One thought on “La mulți ani, România mea!

Leave a Reply

