Romania s-a trezit!

Imi iubesc tara si niciodata nu am ascuns asta. Mereu am fost mandra ca sunt Romanca. Chiar daca lucrurile aici nu sunt roz, chiar daca suntem catalogati de altii in mod gresit, pentru greselile unora dintre noi, nu exista niciun motiv pentru care sa iti renegi originile. Daca tu te stii cinstit si ‘curat’ nu ai de ce sa pleci capul in pamant si sa accepti jignirile, ci poti sa le demonstrezi ca nu toti sunt hoti, criminali sau mai stiu eu ce.


Ideea e ca azi sunt si mai mandra, daca se poate mai mult de atat. Sunt mandra de noi, Romanii. Si sunt bucuroasa si un pic mai linistita.
Sunt mandra pentru ca am vazut ca suntem uniti. Am vazut ca se poate. Am vazut ca Romania nu e moarta si ca inca exista speranta ca lucrurile se vor schimba. E pentru prima data cand vad atata lume impreuna, atata lume hotarata sa faca ceva, lume motivata si constienta de puterea din mainile ei.
Lume care s-a saturat de minciuni si de ‘lozinci’, lume care in sfarsit s-a hotarat sa puna piciorul in prag, sa riste si sa aleaga ce e mai bun pentru noi. Sau raul cel mai mic, cum prefer sa cred si sa zic.

Sunt constienta ca lucrurile nu se vor schimba in secunda doi, nu vor cadea nici bani din cer si nici nu va deveni toata lumea mai buna doar batand din palme. E nevoie de multi ani ca sa se schimbe ceva. Si probabil va trece foarte mult timp pana cand or sa fie vizibile si simtite schimbarile. Eu cred ca e mult de munca si noi suntem foarte in urma. Dar avem rabdare. Daca am avut pana acum, mai putem si de acum inainte.

Mereu impreuna, pentru noi! #yeslavot #infamilie #romaniateiubesc

A post shared by C R I S T I N A (@soopertina) on

Nu stiu ce parerea au altii, dar mie mi se pare ca, odata cu alegerile astea, s-a schimbat ceva. Mult mai multi oameni au mers la vot, sa aleaga ei pentru ei, nu altii. Desi e totusi mic, procentul de prezenta la vot a fost mai mare ca alta data. Si asta e bine.

Romanii din diaspora au facut cel mai mare efort pentru a putea vota. Au stat la cozi ore in sir, pe vant si ploaie, si tot nu au reusit sa voteze toti. Carcotasii i-au criticat, evident. “De ce sa aleaga ei pentru noi ca oricum nu stau ei aici?!” Dar v-ati gandit ca multi dintre ei ar vrea sa se intoarca acasa?! Credeti ca de au plecat de aici de bine ce le era?! Realizati ca au familie si prieteni acasa si ca pentru ei voteaza?! Nu, nu v-ati gandit. E mai usor sa vorbesti aiurea.

Tinerii au fost mai responsabili ca alta data. Au luptat pentru a le deschide ochii celor mai in varsta, pentru a ii convinge ca sticla aia de ulei si punga de zahar nu o sa le ajunga 5 ani si nici nu or sa mai primeasca altceva pana atunci. Desigur, e greu sa le schimbi mentalitatea si sa ii faci sa vada lucrurile asa cum le vedem noi.

Internetul a avut un rol destul de important in toata treaba asta. Toti cei trecuti de o varsta, toti parintii isi critica copiii pentru ca stau prea mult in fata calculatoarelor si cand nu se intampla asta stau cu ochii in smartphone-uri. Da, este foarte adevarat! Au dreptate! Dar uneori nu e chiar atat de rau. Pe retelele de socializare lucrurile sunt mult mai vizibile si mai accesibile. Lumea empatizeaza. Se indeamna unii pe altii sa nu mai fie nepasatori. Se antreneaza intre ei. Pentru ca daca X face ceva, Y de ce sa fie mai prost si sa nu faca si el?!

10689675_729219650498622_7340976159407631427_n

Am tot respectul pentru cei care au votat, pentru cei care au facut eforturi mari si au stat la coada, indiferent ca au reusit sau nu sa voteze. Pe de alta parte, ii dispretuiesc pe cei pentru care a fost mai usor sa stea in casa si sa comenteze in fata televizorului. Cei care au gandit ca oricum votul lor nu conteaza, deci nu merita sa se deplaseze. Mai bine sa voteze altii pentru ei. Ca mai apoi sa aiba pe cine da vina si pe cine injura. Caci nemultumiti vor fi mereu. Ma gandesc de ce au mai luptat pentru libertate la revolutia din ’89 daca acum nu profita de ea?! De ce au murit atunci atatia oameni, atatia tineri, daca oricum nu stim sa profitam si sa ne folosim de drepturile noastre?! Degeaba.

Eu sunt fericita. Sunt fericita pentru ca mi-am facut datoria de cetatean si pentru ca in sfarsit simt ca votul meu a contat. Nu stiu cum sa explic, dar e un sentiment frumos sa stii ca ai fost si tu o mica parte din toata miscarea asta si ca ai contat.

Leave a Reply

