Copilul de azi, votantul de maine

Am observat la alegerile din ultimii 2 ani ca tot mai multe persoane publice au adoptat moda de a se poza in fata cabinelor de vot alaturi de copiii lor. Ce vor sa transmita prin asta sau care sunt adevaratele lor motive pentru care vin la vot insotiti de copii, numai ei stiu.

Dar, pe langa “vedete”, am intalnit/vazut foarte multe persoane care si-au luat copiii cu ei la vot. Poate multi dintre ei fac asta pentru ca nu au in grija cui sa ii lase, dar chiar si asa, eu ii admir pe acesti parinti. Ii admir pentru ca, voit sau nu, ii invata o lectie pe ai lor copii.

Chiar daca unii dintre ei sunt prea mici si nu au nici cea mai mica idee despre ce se intampla acolo, sunt sigura ca invata cat de important este sa te prezinti la vot, sa iti exprimi parerea si sa alegi ce crezi ca este bine pentru tine, atunci cand ai ocazia. Copiii din ziua de azi sunt perspicace si inteligenti si vor invata importanta unui vot prin puterea exemplului parintilor si prin cateva cuvinte simple si bine alese.

Zic asta pentru ca si eu am fost, la un moment dat, un astfel de copil. Si, din cate imi amintesc, mereu i-am insotit pe ai mei la vot. Sau hai sa zic ca de cele mai multe ori, ca poate m-au uitat acasa o data sau de doua ori, nu stiu. Si am retinut ca trebuie sa fac mereu tot posibilul sa merg la vot, pentru mine si nu numai.

Asa ca da, ii admir pe toti cei care fac asta, iar pe cei care cred ca e inutil, ii sfatuiesc sa incerce. Or sa vada mai tarziu daca a fost de folos.

Pe de alta parte, ma calca pe nervi toti cei care din nepasare sau din comoditate au preferat sa stea in casa, la caldurica, in loc sa isi miste fundul spre sectia de votare care nici nu cred ca era foarte departe de casa. Ei sunt cei vesnic nemultumiti, ei sunt cei care au comentat cel mai mult in timpul campaniei si tot ei sunt cei care vor comenta si in urmatorii 5 ani si vor critica pe oricine si orice se va face in tara asta, desi nu au facut nimic pentru a sustine schimbarea.

In ciuda faptului ca nu sunt o fana Iohannis, voi merge sa votez si in turul 2, pe principiul ‘orice, numai Ponta nu’.

Las aici si poza asta (gasita undeva pe facebook):

a

Leave a Reply

