5 minute in Amsterdam

Amsterdam este orasul pe care l-am urat si l-am iubit, in acelasi timp. Am ajuns in Amsterdam pentru a vizita muzeul Madame Tussauds. Dupa 2-3 ore de calatorie linistita pe autostrazile belgiene si olandeze ne-am trezit brusc intr-o nebunie totala. Asta a fost prima impresia pe care mi-am facut-o despre Amsterdam: ca e un oras nebun, plin de nebuni evident. Poate si faptul ca era Duminica a avut ceva legatura cu asta (cred ca era si o anumita sarbatoare pe la ei, nu mai tin minte exact), cert e ca orasul ala era plin de oameni care circulau dupa cum ii taia capul. Pe toti cei care se plang de traficul din Bucuresti i-as invita la o plimbare pe strazile Amsterdamului, sa vedem ce mai zic atunci. Pietoni, oameni cu biciclete (nu am vazut in toata viata mea atatea biciclete cate am vazut acolo), masini, motociclete, scutere, autobuze, tramvaie, camioane etc. Carute lipseau ca in rest aveau de toate. Poate ca aglomeratia nu ar fi atat de deranjanta daca totusi ar fi cumva organizata. In marea aia de oameni, fiecare era in lumea lui. Fiecare mergea pe unde voia muschiul lui si dupa cum il taia capul. Ca sofer trebuia sa fi mai mult decat prudent pt ca nu puteai stii de unde naiba apar unii in fata ta. Plus strazile intortocheate, inguste si cu niste curbe destul de stranse, pe care trebuie sa le iei cu grija, sa nu cumva sa calci vreun euforic d-asta de merge pe strada in zig-zag.  Mare aglomeratie, galagie, haos. Pentru asta am urat Amsterdamul la momentul respectiv, pentru haosul lui.

amsterdam (11)

Cu toate astea, am reusit sa il si iubesc. Si nu doar atunci, sentimentul persista. Facand abstractie de aglomeratia deranjanta de care am vorbit pana acum, orasul asta m-a fermecat de la primul contact vizual. Este magic! Are tot ce ii trebuie.Are acele canale navigabile cu ale lor sute de ‚case plutitoare’. Chestia asta mi se pare destul de interesanta, plus ca majoritatea ‚caselor’ aratau foarte, foarte bine, pareau atat de comfy si primitoare. Nu mai zic ca multe din ele aveau si ghivece de flori la ferestre. :)) Il iubesc pentru toate cladirile lui, cu toate ferestrele lor si cu o arhitectura cum imi place mie. Am spus-o de multe ori si o sa repet de cate ori este nevoie: sunt obsedata de cladiri si de ferestre si de usi si de pozatul acestora. Eu sunt aia care merge pe strada numai uitandu-se pe sus, cu ochii cat cepele, mai mai sa se si impiedice. Sa nu cumva sa-mi scape vreun geam neadmirat! Il iubesc pentru nenumaratele lui muzee si pentru si mai multele piete de flori. Pentru oamenii dezinvolti care cantau pe strada. Pentru miile de biciclete, unde ma uitam vedeam biciclete! Auzisem ca in Amsterdam numarul bicicletelor este cu mult mai mare fata de numarul masinilor. Ceea ce e bine. Dar au si piste domle’! Vazand sute de biciclete gramada, chiar ma gandeam cum naiba reuseste un om  beat sa o gaseasca pe a lui?! Eu nici treaza nu mi-as gasi bicicleta pe acolo…

amsterdam (4)

Il iubesc si mai mult gandindu-ma la tot ce este de vazut si imi doresc nespus sa il vizitez din nou, asa cum trebuie si cum merita, la pas. Cu rucsacul in spate, aparatul de gat, sa-mi tocesc talpile tenesilor pe strazile lui.

Singurul loc pe care l-am admirat cu picioarele pe pamant a fost Piata Dam pe care a trebuit sa o traversam in drumul nostru de la parcare si pana la Muzeul Madame Tussauds. Acolo am reusit sa fac si 2-3 fotografii. De sus, din muzeu, toata agitatia din Piata Dam arata ca un mare musuroi de furnici. 😀 Restul am admirat din mers, din masina, cu fata lipita de geam…

amsterdam (9)

Leave a Reply

