Colectia Costica Acsinte – Tu cum contribui?

Cred ca cei mai multi dintre noi am auzit de Costica Acsinte si am aflat cine este el de pe internet, prin intermediul articolelor scrise de cateva publicatii celebre din strainatate: NBCnews, Chicago Tribune, Dailymail, Time si multe altele. Evident, dupa aparitia acestor articole, presa romaneasca a inceput sa scrie si ea despre “fotograful devenit celebru la 30 de ani de la moartea sa”, ceea ce este bine, dar poate era mai bine daca acorda atentia cuvenita, inaintea celor de peste marti si tari.

1888629_728264177195738_640687749_n

Pentru cine nu stie inca cine este acest domn:

Costică Acsinte (pseudonimul lui Constantin Axinte, n. 4 iulie 1897, comuna Perieti, judetul Ialomita — d. 7 ianuarie 1984, Slobozia) a fost un fotograf român.

Constantin Axinte s-a născut la data de 4 iulie1897, în comuna Periețijudețul Ialomița, fiind al doilea din cei șapte copii ai lui Costache și Maria. Devine cunoscut sub pseudonimul Costică Acsinte, acesta regăsindu-se pe reversul multora dintre fotografiile sale.

Odată cu începerea celui de-al Doilea Război Mondial, Costică Acsinte se înrolează voluntar ca fotograf de război, developînd atât fotografiile sale cît și pe cele ale piloților și observatorilor aerieni români, francezi sau în unele cazuri, ruși din grupurile 1 și 3 Aviație. A făcut parte din Secția foto a Escadrilei 1 Aviație. (…) În 1930 deschide un studio foto în centrul orașului, numit „Foto Splendid Acsinte“, pînă în 1950 folosind plăci de sticlă (cu precădere Agfa) pentru ca ulterior să treacă pe planfilm și film de 35mm și 120mm.

 (sursa: wikipedia)

Costica Acsinte a devenit cunoscut dupa moartea sa datorita lui Cezar Popescu care, de bunavoie si nesilit de nimeni, a inceput un proiect de digitizare a fotografiilor realizate de celebrul fotograf. Avand in vedere faptul ca acest proces de arhivare a fotografiilor este unul complex si destul de costisitor, acum este nevoie de ajutorul tuturor celor care apreciaza aceasta munca si care doreste sa o sustina. Daca vrei si tu sa contribui, o poti face aici: http://www.indiegogo.com/projects/help-preserve-a-piece-of-history-costica-acsinte-archive.

1979285_836170743065483_1659863758_oEu sunt foarte fericita ca am putut contribui la aceasta arhiva cu o fotografie in care apare bunicul meu, pe cand era un bebelus. Am gasit comoara fix acum o saptamana si deja de ieri face parte din Colectia Costica Acsinte. Spun ca este o comoara pentru ca aceasta fotografie este foarte speciala pentru mine din multe motive. Intr-o scurta vizita la bunica, in timp ce asteptam sa fiarba apa pentru cafea, am inceput sa scormonesc si sa ma uit pentru a nu stiu cata oara prin pozele familiei. E putin ciudat ca atunci a fost prima data cand am vazut fotografia in cauza. fiindca nu am recunoscut baietelul din imagine, m-am uitat pe verso pentru ca stiu ca de obicei sunt scrise detalii precum locul si data la care a fost facuta si cine apare in fotografie. De data asta nu era nimic scris, insa avea stampila fotografului. Am fost surprinsa si mi-am exprimat imediat incantarea. In secunda 2, ai mei erau deja informati de valoarea fotografiei si  au aflat povestea lui Costica Acsinte. Sunt mandra ca bunicul meu a avut onoarea sa fie fotografiat de C. A., chiar daca el nu a stiut despre acest lucru si despre valoarea unei simple fotografii pe care o avea uitata printre celelalte poze de familie. Cel mai mult ma bucur ca in fotografie este EL si nu altcineva si ca eu am fost cea care a descoperit-o. Dupa un calcul simplu, luand in considerare anul in care s-a nascut bunicul meu, cred ca fotografia este facuta in 1937 sau in 1938.

Ah, acum stiu si cu cine seman cand sunt suparata/nervoasa. Am fix aceeasi expresie faciala.

Pentru a vedea fotografia intreaga si la o calitate mai buna, un click va duce direct la pagina dedicata.

Pentru a vedea fotografia intreaga si la o calitate mai buna, un click va duce direct la pagina dedicata.

Donatii: http://www.indiegogo.com/projects/help-preserve-a-piece-of-history-costica-acsinte-archive

Site oficial: http://colectiacosticaacsinte.eu

Facebook: http://www.facebook.com/costicaacsinte

Flickr: http://www.flickr.com/photos/costicaacsinte/

Leave a Reply

