De ce mi-a placut atat de mult la Calbor..

Fagaras_Panorama1

Cand am citit „expeditie de fotografie in Calbor” m-am intrebat direct unde mama naibii e asta. Nu am auzit in viata mea de Calbor si imi suna putin exotic asa. Dupa ce il si auzi pe Tudoran rostind acest nume, cu accentul lui, chiar te gandesti ca e ceva sofisticat. Am continuat sa citesc si am aflat ca este in Tara Fagarasului. Super! Nu am fost pana acum in zona asta. Chiar daca este relativ aproape de Brasov. Curioasa fiind, am dar un search pe google sa vad ce pot afla despre acest loc. Am aflat ca este un sat aflat la 7 km de Fagaras si ca nu depaseste cu prea mult numarul de 200 de locuitori. Cel putin asta spune ultimul recesamant, facut in 2002. Daca te uiti pe harta, Calbor este fix in mijlocul tarii. Este miezul. Si totusi, aproape niciunul din noi nu auzise pana acum de el. Sunt curioasa cate persoane traiesc in acest moment in Calbor. Noi nu am intalnit mai mult de 10 persoane. Cred ca m-a dezamagit cumva lucrul asta pentru ca ma asteptam sa intalnim mai multi oameni. Poate ploaia a fost motivul pentru care nu au iesit din case si nu ne-am sincronizat. Am mai spus ca sambata am mers la biserica unde ne gandeam ca o sa gasim mai multa lume. Stiam ca lumea de la tara e mai credincioasa decat cea de la oras sau e mai apropiata de biserica. Ne-am inselat si de data asta. In biserica erau 5 oameni. Preotul, vanzatorul de lumanari si 3 enoriase. nu era frumos din partea noastra sa le intrerupem momentul de rugaciune pentru a ii fotografia.

calbor_1 calbor_2

Imi plac locurile simple, pline de istorie si traditii. Cand ma gandesc ce mi-a placut cel mai mult la Calbor nu stiu ce sa raspund. Mi-au placut peisajele pitoresti, de vis. Mi-a placut panorama Fagarasului vazuta din varful dealului si apusul vazut din acelasi loc. Este magic, unic. Am incercat cateva panorame, in diferite momente ale zile, insa majoritatea nu mi-au iesit din cauza diferentei de lumina. Inca nu stiu cum sa corectez asta cat mai aproape de perfectiune, cat sa nu ma mai zgarie pe retina. Mi-au placut casele vechi, foarte colorate si foarte diferite. Mereu am fost atrasa de arhitectura cladirilor, le-am admirat peste tot pe unde am fost si asta fac tot timpul, oriunde ma duc. De ceva timp am o problema cu ferestrele. Este incredibil cat de diferite pot fi. Chiar daca sunt toate o bucata de sticla cu o rama de lemn, nu gasesti doua la fel. Eu nu le vad la fel. Si imi place sa surprind diversitatea lor in fotografiile mele. Avand in vedere ca am fost intampinati de o ploaie de toata frumusetea, altceva nici nu am avut ce fotografia in Calbor. Asa ca am vanat ferestre si am prins cate ceva.

Fagaras_Panorama2 Fagaras_Panorama3

Chiar daca ne plangeam de multe ori ca nu putem lua legatura cu cei dragi, mi-a placut faptul ca nu aveam semnal pe telefon. Abia acum imi dau seama cat bine mi-a facut faptul ca pentru cateva zile am dat uitarii telefonul si televizorul, ca am pierdut cumva legatura cu lumea. Ar trebui sa fac asta mai des. Sa renunt, macar pentru o zi, la tot ce inseamna telefon, internet si televiziune. E bine.

Mi-a placut foarte mult locul unde am fost cazati – pensiunea 249. E mai mult decat o pensiune, este un complex. Are camere primitoare, cu o vedere splendida spre munti, are foisor, teren de fotbal, loc de joaca pentru copii, piscina acoperita unde se tin si cursuri de inot pentru copii, sauna, biliard si multe alte beneficii de care nu-mi mai aduc aminte. Dar nu in ultimul rand, are un bucatar de exceptie. Doamne ce mancare buna! Doamne ce de mancare! M-am simtit prost de fiecare data cand am lasat mancare in farfurie. Nu pentru ca nu era buna –era dementiala, ci pentru ca erau portii prea mari pentru mine. Drept sa spun, m-am intors de la Calbor cu cateva kg in plus.

Si nu in ultimul rand, mi-a placut linistea. Si m-am bucurat din plin de ea. O liniste pe care o poti asculta, dupa cum spunea proful meu de franceza din liceu: „vreau sa aud liniste”. Ei bine, la Calbor am auzit linistea. O liniste pe care nu o bruiaza nimic. Poate doar motorul unei dacii ratacite pe drum.

calbor_3 calbor_5

Aveam nevoie de o iesire ca asta si toate aceste ingrediente au facut-o perfecta. M-am intors cu asa o pace si o stare de bine de nedescris. M-au marcat cumva locurile pe care le-am vazut si, mai ales, oamenii pe care i-am intalnit. Ma tot gandesc la Isabela si ma uit la fotografiile pe care i le-am facut. M-a facut sa-mi dau seama ce inseamna de fapt sa ai o viata grea. Am invatat ca nu trebuie sa ma mai plang din absolut orice, ca absolut totul se poate rezolva, atata timp cat esti sanatos. Sanatatea este cea mai importanta.

Stiu ca sunt prea sentimentala, mi s-a mai spus, dar chiar imi lipseste Calbor si toti oamenii alaturi de care am trait experienta asta. Mi-a placut atat de mult incat intr-o zi, fara sa-mi dau seama, l-am numit „acasa”.

calbor_6 sinca_veche

Fagaras_Panorama4Apus_Panorama1

TFB8 este un eveniment organizat de Foto Union și Calbor Country Club, cu sprijinul Silva,ToyotaDacia Plant și De altădată.

Au mai scris din TFB8 – CosminȘuțuGeorgianaAndraDamianOanaByronArielMugurAlissum.

5 thoughts on “De ce mi-a placut atat de mult la Calbor..

  1. ib says:

    Nu am crezut că dintr-o experiență poate ieși așa o poveste frumoasă, frumos spusă în cuvinte. Ai transmis cu responsabilitate și sete tot ce-ai simțit! Minunat și felicitări! Căci mie chiar mi-ai dăruit nu numai imagini frumoase, ci și chef de ducă, precis acolo 🙂 Un articol deosebit!

    PS: cu pozele pe care le faci (deosebite!) te-ai gândit să-ți pui poze pe contul Your Shot de la National Geographic (pagina internațională)? am găsit selectate în secțiunea Photo of the Day doar două poze, una din Maramureș și a doua nu mai știu… făcute tot de români. Noi avem potențial! Iar tu faci poze grozave! cu siguranță le-ar selecta… poate chiar în revistă? de ce nu?

    SUCCES!! Mult, mult succes 🙂

    • Cristina says:

      Ma bucur ca ti’au placut fotografiile si povestile mele scrise cu stangacie. 😀
      Da, postez pe YourShot, dar nu cred ca e cazul sa imi selecteze mie imaginile. Ce se intampla acolo e de un alt nivel.
      Multumesc! 🙂

      • ib says:

        Eu zic că nu e chiar atât de intangibilă treaba 🙂 Tu ești pasionată și perseverentă și asta e tot ce-ți trebuie ca să ajungi din ce în ce mai bună. Mai pune, mai pune! Vine și rândul tău! Eu așa cred 🙂 Spre exemplu, eu vânez pozele oamenilor de pe-acolo. Îmi fac un fel de colecție personală de rulat pe ramă foto electronică. Vreau să-ți văd profilul! 🙂 Succes în continuare!

Leave a Reply

