De ce fotografia?!

De ce fotografia? – un titlu de carte. Dar si o intrebare pe care fiecare dintre noi a auzit-o cel putin o data. Sau poate si-a adresat-o.

Eu am primit intrebarea asta de cateva ori si nu cred ca am dat vreodata un raspuns direct, concret, inteligent. Pentru ca mereu ma gandesc ce ar trebui sa spun sau nu. Fotografia pentru ca este singurul lucru care ma ajuta in multe feluri. Ma ajuta sa ma exprim pentru ca nu sunt o persoana care se impaca prea bine cu scrisul „poetic” si nici nu sunt genul de persoana care sa se descarce atunci cand are o problema. Pentru ca ma calmeaza si ma relaxeaza atunci cand am nevoie, pentru ca as putea umbla pe strazi si fotografiind, fara a mai tine cont cate ore au trecut, pentru ca ma „decupeaza” din activitatea obisnuita. Sau poate pentru ca de cand ma stiu am fost atrasa de aparatele foto. Ma repet, dar pentru mine este o amintire frumoasa faptul ca atunci cand eram mica, asteptam mereu sa raman singura acasa si sa ma joc cu aparatul foto al tatalui meu,un  Smena. Avea grija sa fie ascuns departe de mainile mele, dar niciodata nu ma lasam pana nu reuseam sa ajung la el. Asa l-am stricat intr-un final.

Acum lucrurile s-au schimbat. Am aparatul meu si pot sa fotografiez oricand imi doresc. Nu am mereu aparatul cu mine. Dar mereu am telefonul care este foarte util, mai ales ca avem la dispozitie si atat de multe aplicatii foto. Eu cred ca pozez in fiecare zi cate ceva. Recunosc ca sunt una dintre acele persoane pasionate de Instagram. Nu imi fotografiez in fiecare zi pranzul, poate doar cafeaua sau, din cand in cand, prajiturile facute de mami. Pozez apusul, peisajele pe langa care trec cu masina, orice lucru pe care il intalnesc pe strada si imi place, oamenii dragi si lucrurile preferate. Nu stiu daca as putea merge undeva, sa vizitez un loc – un oras pe care nu l-am mai vazut, fara sa fac cel putin o fotografie.

Pot spune ca fotografia nu este doar pasiune. Este parte din mine.

Imi place sa ma uit prin fotografiile pe care le-am facut de-a lungul timpului. Si cand vad fotografia de mai jos, de fiecare data am impresia ca il privesc pe Mos Craciun. Atunci cand nu este 24 decembrie si nu alearga pe la fiecare copil de pe pamant sa ii lase sub brad un cadou, Mosul munceste cot la cot cu ucenicii sai pentru a confectiona toate jucariile dorite de copii. Uneori mai face o pauza de cafea.

_DSC1327

Text înscris în concursul #TFB8, un eveniment organizat de Foto Union și Calbor Country Club

2 thoughts on “De ce fotografia?!

Leave a Reply

