Recomandari – carti

Pe la sfarsitul unui seminar de fotografie la care am participat recent, am inceput sa discutam despre ce documentare fotografice am vazut sau ce se recomanda sa vedem si ce carti trebuie sa citim… care sunt must have’urile….

“Eu am vazut si X si Y si planuiesc sa vad si Z..

Da, sunt foarte bune, le recomand!

Da, mi s’au parut destul de la obiect, inveti multe din ele..

Da, mie mi’a recomandat cineva cartea Q, cica cuprinde tot ce trebuie sa stii despre fotogradfie, o citesti p’asta si nu mai ai nevoie de altceva..

Asa crezi tu?? Ca o carte te face fotograf?!

Pai, nu stiu… daca zice ca e foarte buna..

Uite, iti dau niste titluri, cauta’le, citeste macar jumate din ele si pe urma mai stam de vorba.. Sa vedem daca iti menti parerea.”

Numarul cartilor despre fotografie este imens, ca in orice alt domeniu.. si fiecare este liber sa cerceteze si sa isi selecteze materialele pe care doreste sa le citeasca.. in mod evident, cautam pe net care sunt cele mai bune, discutam cu prietenii ce au mai citit, ce li s’a parut a fi mai interesant, ce a fost o pierdere de timp, dar la final, noi suntem cei care cantarim informatiile, facem o analiza, mai aruncam o privire prin librarii, vedem preturile si decidem ce si cand citim.

Personal, am adunate pe niste dvd’uri cateva zeci de carti si reviste despre fotografie din toata lumea care asteapta si fie citite la un moment dat, nu se stie cand… trebuie mai intai sa arunc cate o privire prin fiecare pdf si sa vad care sunt mai importante si mai interesante, care sunt prioritatile.. insa, mie imi place foarte mult sa am materiale fizice, sa’mi vad cartile in biblioteca… sa stiu ca atunci cand doresc sa mai citesc ceva, pun mana pe carte si aia e.. nu mai pierd timpul cautand in cine stie ce folder.. bineinteles, aceste carti sunt destul de costisitoare si de multe ori facem eforturi mari pentru a le achizitiona.. dar merita!!! Vrei cel mai bun echipament foto, platesti mai mult, vrei cele mai bune informatii, explicate cat mai bine si exemplificate pe intelesul tuturor, platesti mai mult, din nou.

Pana in acest moment m’am delectat doar cu reviste fotografice precum PHOTO Magazine si Foto-Video. In materie de carti, in biblioteca mea nu se gasesc inca decat cateva carti tot de la Foto-Video, carti care se vindeau cu revista, o carte despre celebrul fotograf Henri Cartier-Bresson si cartea “Manual de fotografie digitala” a lui Michael Freeman, pe care am primit’o recent.

Insa, pe lista mea de carti pe care vreau sa le citesc, se gasesc mult mai multe titluri. Mentionez doar cateva pe care vreau sa le achizitionez in viitorul apropiat si de care sunt sigura ca o sa isi merite banii.

1. “Ochiul Fotografului” – Michael Freeman

http://www.f64.ro/ochiul-fotografului-michael-freeman.html?gclid=CKy7zuD8zbcCFY623godGTsAQQ )

2. “Despre fotografie, cu dragoste” – Brooks Jensen

http://www.f64.ro/products/description/Despre_fotografie-cu_dragoste-Brooks_Jensen/index.html )

3. “A fi (sau a nu fi) fotograf” – David Hurn

http://www.f64.ro/products/description/A_fi-sau_a_nu_fi-fotograf-David_Hurn/index.html )

4. “Inot sincron” – Voicu Bojan si Gicu Serban

http://www.f64.ro/products/description/Inot_sincron-Voicu_Bojan_si_Gicu_Serban/index.html )

5. “Confesiuni fotografice” – Bill Jay

http://www.f64.ro/products/description/Inot_sincron-Voicu_Bojan_si_Gicu_Serban/index.html )

6.”O singura fotografie” – Laurent Graff

http://www.humanitas.ro/humanitas/o-singură-fotografie )

Leave a Reply

